Harapan saya ...

Baru saja menjengah Blog kawan yang dah lama sangat tak kunjung. Rasa macam lama betul tak baca blog orang lain. Masa..Masa... Susah nak cari masa nak melawat blog rakan-rakan. Anyway, blog kawan saya ni yang menjadi inspirasi untuk saya menulis entri pada kali ini dan saya dalam mode berani mati ni dengan hendak kembali melampiaskan perasaan saya dalam blog. Sedangkan saya sudah berjanji dengan diri sendiri untuk tidak meluahkan apa-apa berkenaan hati dalam blog ini lagi! But then, what the hell!!!! right?


So here goes nothing.


Pada tanggal 4 Januari 2012, baru 4 hari menjengah tahun baru....Ooo, yup! HAPPY NEW YEAR PEEPS, almost forgot...hahaha...Anyway, continue... Ok, so pada tanggal tersebut saya telah dikejutkan dengan satu gambar ni, yang terlihat dari news feed dalam Facebook. The guy I admire most got enganged with a very cute girl I can say. Hurmmm, perasaan masa tengok gambar tu bercampur-baur actually. Sad, happy, ponder ... macam-macamlah. But anyhow, after that I feel a bit down. Kenapa yea nak rasa macam tu?? Mungkinkah saya macam menaruh harapan dekat dia tapi sebelum ni tak ada pun kelihatan usaha-usaha untuk mendekatkan diri dengan dia???


WRONG!


I did make my step but it's like he never let me try. So, macam main tarik tali tapi main sorang2 ... HAHAHAHA, so sad....yup!


About this guy. Okay...
I never met anyone like him before. The first time i was introduce to him by one of my close friend, I didnt even had a second thought either to add him in my Friendster or not, I just add him...Untuk makluman semua, zaman tu saya masih ber-friendster lagi ... Tak ada Facebook =P
Saya memberanikan diri menegur dia dulu, if i ever recalled. =p


Saya cuba dengan gigih + malu2 untuk mendekati insan ini. I read his blog, try to get to know him. Until satu hari bila dah ada facebook saya add dia pulak dalam facebook and that's when I only had a chance to actually have a simple chat with him tapi masa tu saya sangat takut nak mulakan conversation dengan dia. He so serious. Sometimes, rasa macam menyibuk je nak chat dengan dia setiap masa dan masa tu saya rasa dia tak suka kot saya chat dengan dia. So saya step back buat seketika. I saw him online but try  to control myself jangan chat dengan dia. I managed to do that until one day I see even a lot of things that make me even fancy this guy. He's seriously looks like a husband material. Everything I want in a men, I can see it in him. 


After a while, kami pun tak adalah borak-borak lagi. It's not like we ever had a real talk. huh! But I still like the fact that he wants to chat with me sometimes. On Dec 2009, saya dan parent saya pergi buat umrah. Masa tu saya dah bolehlah lupa dia kejap. ALHAMDULILLAH. So, balik tu saya adalah post gambar-gambar masa saya dekat Mekah dan Madinah. Dia komen satu gambar saya masa dekat sana, Ya ALLAH tak tahulah betapa excitednya saya masa tu, tapi nak cuba control emosi masa tu saya just reply simple "yup" kat komen dia. HAHAHAHA, gila ego masa tu. Sebab mungkin masa tu saya rasa dia tak berminat, so better not to let him know. 


Lepas tu, tak ada lagi kami berkomen-komen. Kadang-kadang saya komen jugak dekat wall FB dia, tapi dia tak penah reply saya. So from there I should already get the picture to the whole story how this should end. Humph~


Tak lama lepas tu, status dia sudah bertukar from Single to in a relationship. Masa tu, saya rasa terkejut dan sedihlah, nak rasa apa lagi kan?? :)
I was like, okay he's in a relationship now...whois that lucky girl??? Cantik ... suit him. Ada wajah wanita-wanita baik. ALHAMDULILLAH.


Masa tu, saya macam have a little talk with myself. Dia baik sangat, tak sesuai kot dengan saya yang masih merangkak-rangkak untuk menjadi wanita baik. Kadang-kadang dalam merangkak tu saya jatuh tersembam dan terpaksa bangun sendiri. Jadi, blom match lagi dengan orang macam tu. Mungkin.........


Hati saya ni fragile...Saya suka nak memberontak...Jadi kadang-kadang saya memberontak itulah masa-masanya saya jatuh tersembam. Tapi ALLAH sentiasa bersama saya. DIA yang akan mengingatkan saya dan DIA juga yang akan kembali mengangkat saya yang dah jatuh tersembam tu. 


Saya rasa tu experience pertama saya di mana saya melihat seseorang yang bukan kerana rupa dia, tapi sebab something in him yang pop up out. Saya tak tahu kalau saya akan jumpa orang macam tu lagi. Mungkin akan ketemu tapi tak tau bila masanya. Saya rasa sebab itu saya masih single sampai sekarang sebab saya menunggu orang yang macam tu. Tak kisahlah apa orang nak kata, memilih ke, demand sangat ke... yang nak kawin tu saya bukan orang lain dan yang nak duduk serumah dengan insan tu nanti saya dan bukan orang lain. So, saya ada hak untuk memilih supaya kehidupan saya di dunia dan di akhirat nanti bahagia hendaknya. Kahwin ni bukan boleh main tangkap muat saja dan bukan perkara yang keputusan tu buat dalam jangka masa yang singkat. Semua perkara perlu dititikberatkan. DARI SEGALA SEGI! 


Apa-apapun, saya yakin dengan DIA. Saya percaya dengan plan yang telah DIA sediakan untuk saya. Tak apalah kalau insan itu bukan milik saya, mungkin untuk setiap orang sudah tersedia pasangan yang telah diciptakan khas untuk mereka. So, just have to wait for that right person to come. Dalam masa yang sama, saya akan perbaiki diri saya agar menjadi wanita yang layak bagi lelaki yang boleh membawa saya ke arah kebaikan hidup di dunia dan di akhirat sana. INSYALLAH. Pray for me!! (^^,


Till Then.
-ToOdLeZ-

Comments

urmmmm sapa la agaknya kan??
papepn usaha dan terus usaha ya..mmg btol apa yg ko ckpkn tue..yg nk hidup semati tue ko...tapiiii igt, xsuma yg kita impikan akan tercapai...suma org xperfect kan..tapi bila kita dh sehidup semati, kita boleh sempurnakan bersama smpai akhirat...itu lagi terasa manisnya...lagi akan rasa bahagia bila sama2 perbaiki diri & igt mengingati untuk menuju ke jalan ALLAH..doa dan terus berdoa :)

based on my experience...
Fath_n!e$@ said…
past is past...life must go on...xpa, biar tahu dri sekarang..at least kita ada masa lagi untuk mencari. berdoa dan terus berdoa...kita bukan mencari BF tapi kita mencari suami dan ayah kepada anak2 kita yang boleh membimbing kita dunia dan akhirat. maju kehadapan. dan jangan toleh kebelakang mengingati kembali kedukaan tersebut. tak semua yang kita tak suka tak baik, dan tak semua yang kita suka baik dan perfect. DI mata kita yes, semuanya indah. InshaAllah... DIA sentiasa bersama kita. jgn rugi2 kan lagi air mata anda k...kuat dan tabah k

Popular posts from this blog

My P.O.V - Shontelle her T-shirt song?

...there goes my chance (yg entah ke berapa kali)

When the love falls