Hatiku bukan di sini

Dah sampai di Kuala Lumpur dari Pulau Pinang.

Sangat teruja sebab nak jumpa kawan-kawan. Nak melakukan aktiviti2 yang pernah dibuat bersama.

Kelmarin pergi Serdang jumpa nyang tiri aku, tak beraya lagi dengan dia...So pergilah melawat dia kat sana. The only granny I have. So, rasa macam nak jengok selalu tu ada sebab aku tak pernah ada peluang berbuat demikian dengan tok dan nek aku dulu =(

Dalam perjalanan ke sana lalulah tepi UPM. Tak taulah kenapa aku rasa sangat belong there. Maybe because aku study kat sana, 3 tahun kat sana tapi perasaan ni tak macam aku di KPTM dulu. Rasa sedih lalu sekitar ladang. Masa nak pegi amik jubah ari Sabtu aritu masuk main gate pun rasa cam sangat sayu, kenapa nak emosi ni?

Tapi bila bercakap pasal bekerja di KL, aku jadi macam acuh tak acuh. Aku rasa i dont belong here. Tak taulah, nak kata aku tak biasa keadaan kat KL ni aku spent my teenage life kat sini kowt ... Sedikit sejarah aku, aku stay di Penang sampai aku form 2 je, itu pun setengah tahun. After that, aku pindah KL and stay sini sampai aku tamat belajar di UPM. Lamalah tu pada aku. Aku dah puas kot duk sini. Nothing special here.
HAH! dan itu tidak bermakna aku dah ada seseorang kat Penang tu. No.No, all wrong!
But then, aku rasa sini jelah yang aku rasa boleh dapat pekerjaan menepati bidang aku dan sangat banyak.

Sigh~
Tak taulah, aku pun dah konpius ni. Apa yang pasti aku kena keje cepat2 sebab aku nak kumpul duit! huhuhuhuhu
haruslah!!!!
Nak beli Lancer, kan???? hohoho
tapi i kinda like Peugeot 308 tu gak (^_______________^)
Plus! nak g Australia lagi ... Bercuti2 time musim sejuk kat sana. Semua tu akan menjadi kenyataan kalau aku sudah bekerja tapi macam susah juga je nak tercapai sebab once dah keje busy ngan keje lak, ye dok? Dah tak leh nak g mana2.

Life is full of tough choices in it!
but still, perkara keje ni bukan hal utk dipilih2. I have to work! Dah tahap kebosanan dah duk tak buat apa. Lagipun, I need to follow my life plan yang aku dah setting baiiiikkkk punyeeeeeeee~

So, hopefully everything went well.

alrite, till then
ToOdLeZ

Comments

pjoe said…
kerja itu penting...
Ahaha goodluck mengumpul kewangan ntuk cita-cita *ker angan2 =p*
pjoe - yea keje mmg penting, utk kebaikan semua orang...hahaha

faer - hurm, dari angan2la kita jadikannya satu kenyataan...(^_____^)
InsyALLAH kalau ada rejeki.

Popular posts from this blog

...there goes my chance (yg entah ke berapa kali)

My P.O.V - Shontelle her T-shirt song?

Gabai dalam kenangan (^________^)