So....i’ve completed my driving license

Yah, yah, yah....

Hate it but i learned my lesson...Pastikan anda berhenti betul2 di roundabout....kalau tidak inilah padahnya...

But anyway, I consider myself lucky...Everything seems like a blur at first...Masa pelanggaran berlaku I was totally shock...Sepanjang aku memandu sejak habis SPM inilah pelanggaran paling dahsyat aku rasa....Sebelum ni, aku sangatlah berhati-hati dan car accident is like never gonna happen to me but take a look at this ... Unfortunate me on Monday the 13th ... Im going to remember that day ...



back to the lucky subject...hehe...

Masa pelanggarang berlaku, pakcik yang menaiki motorsikal tu agak terkezut kot...dia tidak mengeluarkan sebarang patah perkataan ... dia hanya memerhatikan aku dan motor dia...Aku pulak mcm tak tau nak buat apa dah....I was looking at my car, dalam hati "KETA AKUUUUU!!!" ... its not like i'm ignoring the pakcik...Aku tengok dia boleh steady je berdiri...Kebetulan masa tu, police patrol tiber...Diorang polis penyiasat (CID) ... 3 orang semua yang berada dalam patrol tu...One of them suruh aku move aside park at the side of the road...including pakcik tu...Oh, together with me at that moment was Ena and Myra (my coursemate - geng 9.5) ...

So, salah seorang polis tu tgk tayar aku dah pancit (tayar depan sebelah pemandu) ... Diorang meng'volunteer'kan diri untuk tolong tukarkan tayar tu (isn't dat sweet..???? hehehe) ... Pakcik tu still berdiri, Myra nampak kaki pakcik tu berdarah...I was like okay he did get hurt somehow....I'm freaking out, I cant find the right word to say to him....One of the police guy told me to ask the pakcik if he want to make a report about the accident....So, aku pun ngikut je...gi tanya pakcik tu...He said "pakcik tak taula, terpulang pada awak." Aku pun ckp ler, "tak yahla...settle kat sini je..."... Lagi sekali another police guy asked me to give the pakcik the green thing! ... Yeah, silly me...dah langgar tak nak kasi duit laks....I dont have much at that time, I juz give him RM30 ... Aku manala tau nak bagi bape!!!!
Pakcik tu ckp..."Byk ni pergi klinik pun tak lepas..." sigh~!
Sepatah aku ckp, sepatah dia jawab....aku pun jadi pelik....Okayla, aku up sikit RM50 ... mmg itu je yg de lam purse aku....waaaaaaaaaaaaaaa~~~!!!!
Pakcik tu tolak, dia tak mo duit aku...dia pun terus bawak motor dia...motor dia dah tak leh start dah tu, dia terpaksa tolak....Aku sangat sangat sangat dan tersangat rasa bersalah masa tu....Kesiannya pakcik ni....Tapi nape dia tak menyuarakan apa yang dia nak....Aku kasi duit tak mo amik....sikit sangat ke yang aku bagi tu....nape tak nak terima????

Dia terkecik ati kew, polis2 tu tulun aku dulu....padahal he's the victim... hurmmm~

Abg2 polis tadi tu pun settle memasang tayar aku...Weeee~!

Diorang amik no fon aku to check in case kalau2 pakcik tu de wat laporan secara sulit....huhu....Diorang sangat baik! One of them, mengomel which i think quiet cute ... "dah, kena buat kerja ni plak..." =P ....apa2 pun terima kasih kepada mereka2 ini....

Now, am I really lucky????????

After the math....aku takut nak tepon ayah aku tuk kasi tau hal nih...I didn't call my brother either....Aku call kimi (my best buddy) ... apa motif aku call dia pun aku tak tau ler, mcm dia leh dtg tgk aku walhal dia nun jauh di Melaka...haih~

Tapi after dat, aku call gak parent aku...Mak aku jwb call, dia terkezut and dah risau...Masa tu lak ayah aku p masjid dah tuk solat asar...

Dalam kul 5 lebey ayah aku call balik, thank GOD ayah aku tak pressure aku, dia bercakap dalam nada bertenang...Lepas tu, abg2 aku call laks...abg aku yg 2nd nasihatkan jgn drive dulu untuk beberapa hari tu...bawak bertenang dulu....Seriusly, aku mmg tak leh pandang langsung kete aku lepas tu...kesian keta aku...Dahla telah diHUDUHkan oleh aku lepas tu aku tak mo pandang dia langsung...yang 3rd membebel kat aku (nada bergurau, hehehe)...Dia mmg suka wat lawak bodo time2 genting which i like about him...Alhamdulillah aku sikit pun tidak di'pressure'kan sebab aku sendiri pun dah cukup mmberi tekanan kepada diri sendiri...I kept blaming myself...Kenapa tak tengok betul2...kenapa leh sampai jadi camtu....dah ayah aku kena kuar duit lagi untuk keta aku...camtula =(




Above picture keta aku selepas kena 'plastic surgery' akakakakaka....SQUEAKY CLEAN isn't it....its like the accident never happened! Me Loike =P ... Thanks to Eja kerana sudi memperkenalkan kedai ni...hehehe...kasi tunjuk jalan lagi...sangkyu =)

Total cost untuk ni saje RM280 ... Tayar pecah kena ganti tadi baru gi buat ngan abang aku, plannya ayah aku suh tukar 2 biji je (tayar depan) tapi tiba2 dia nak semua tayar kasi tukar RM567++ (termasuk wat alignment + balancing) ... He wants his little girl to be safe, dats what he said...SO ShWeet! sedeylaaaaa~! He is the best father in the world =)

One more time....am i lucky????

The answer is YES, I AM!
Thank you ALLAH =)

p/s : Badi bawak kenderaan ke UPM mmg akan eksiden gamaknyew....menci!!!!!!

Comments

eM. said…
daddy love you....
oit oit!!! awat hang utamakn kimi plak?? suppose u call ur parents 1st...apadaaaa
im comfortable wit him I guess...amik antidot dulu daripada dia then i will have a lil bit of strentgh to talk to my parent afterward ... logic? hehe

Popular posts from this blog

My P.O.V - Shontelle her T-shirt song?

...there goes my chance (yg entah ke berapa kali)

When the love falls