im ur biggest fan!!!!

Bercerita pasal tajuk yang berkaitan dengan yang sedia ada di atas nun ... What exactly be if i really meet the one that i really adore, my idol??? So, far aku rasa cam tak de lagila unless for our ex-prime minister tok det ... heeee and of coz as for me Saidatina Aisyah r.a (our prophet's wife) - Setakat ni apa yang aku follow tahap kejelesan yang kuat ... wahahahaha tu je ... Bukan senang nak jadi cam Siti Aisyah, Seorang wanita yang penuh ngan ilmu ... Aku byk gak ilmu, ilmu keluh-kesah memanjang.

Kalau nak diikutkan masa zaman nabi dulu belum ada lagi institusi pengajian tinggi tapi dah ada orang2 bijak pandai macam Aisyah ni ... Lafaz ucapannya menjadi bahan kajian dalam bidang sastera, fatwa- fatwa syariah yang dikeluarkan dikaji di institusi-instusi perundangan, hidup dan hasil pengkajiannya diteliti oleh para mahasiswa dan pendidik dalam pengkajian sejarah Islam sejak seribu tahun yang lalu...Mampu ke aku nak sampai tahap macam tu???

Khazanah pengetahuan yang dimiliki Saidatina Aisyah r.a. diperoleh sejak beliau masih seorang kanak-kanak. Pada usia mudanya, Aisyah r.a. dibesarkan oleh bapanya, seorang Muslim yang dihormati dan disegani ramai lantaran ketinggian ilmunya, kelembutan budi pekertinya serta peribadinya yang disegangi ramai...Beliau juga mempunyai ingatan yang kuat ... Aku kureng skit aku pun tak tau ... mungkin zaman aku ngan zaman dia tak sama .... Dulu 'entertainment' kurang sekarang sangatlah meluas dan aku seorang yang sangat suka berhibur ... but of course i do have my limits =P ... Itu mungkin faktor2 penyumbang kepada ketidaknormalan laras pemikiran sometimes.

Dulu aku pernah cakap kat seorang kawan, "Aku rasa aku kena tukar habit aku ... Aku nak jadi orang yang berpengetahuan....I want to know all ... bila g mall must buy at least one book yang boleh tambah pengetahuan aku" well this statment came out influenced by someone in front of me, so close actually ... My brother, Yusof ... He's really a scholar already to me...eventhough that's what he dream to be but i can really say he becoming one now ... He involve in religion comparison study ... He can actually answer the questions about christian, hindus, buddhas, and Islam of course ... Aku suka dgr dia bercerita ngan aku pasal bab2 comparing religion ni ... Wut i also adore most about him, he's not all gud in religion matter but also music ... bestkan, i always think he a very gifted men...So, bila aku tgk dia camtu, aku rasa cam kurangnyalah ilmu pengetahuan aku ... Sikit sangat yang aku tau daripd yg aku tak tau ... sigh~ so sad
Some might say, yerla bukan jurusan aku ... well, sad to say im not so gud in computer stuff either ... bukan ke tu bidang aku??? but so far i'm making an effort to improve myself ... Org cakap programming susah, well now i'm forcing myself to be gud in that course .... No matter what

So, now i have 3 person to be my guidance to improve my life ... Saidatina Aisyah r.a , Tok Det and my brother .... Hurm, abg2 aku yang lagi 2 org tu pun ada bagi gud influence gak kat aku, cuma aku lebih rapat ngan yang 3rd ... My 1st brother he's a financial analyst and i'm very proud of him berusaha utk memajukan diri, go out of his country kerja kat luar - cari satu pengalaman baru yang bukan semua orang nak tempuh ... berpisah ngan famili ... He's a very highly detemine man ... As for my 2nd brother, he's gud in creating ideas for businesses ... And I like when he speaks (something useful la) coz dia cakap penuh confident and kadang2 buat aku nak jugak capai tahap konfiden yang mcm tu bila bercakap dengan orang ...

So, rasanya aku tak perlu cari idol jauh2 ... i already got them surround me except of coz for tok det ngan Saidatina Aisyah tu ... heeeee

TooDleS =D

Comments

eM. said…
idola kau bukan mr. penyu ke?
har...har... weeeekkkk~

idola ko laks??? mr.obor2??? =P

Popular posts from this blog

My P.O.V - Shontelle her T-shirt song?

...there goes my chance (yg entah ke berapa kali)

When the love falls